
- Населено място
- Победа
- Училище
- ОУ „Добри Войников“
- Брой редовни ученици
- до 150
- Име на описваната инициатива
- Създаване на детска площадка
- Лице за контакт - име
- Станислава Костова ; Джансу Хасан
- Длъжност
- начален учител; председател на УП
- Телефон
- -
- Електронна поща
- ou_d.voynikov@abv.bg
- Предизвикателства пред общността / училището
- При нас проблемът бе липсата на детски кът за игра в училищния двор. В селото съществува детска площадка в близост до училището, но тя е извън училищния двор. За да се отиде до там учениците трябва да пресичат, което е свързано с опасност.
Целта ни бе в училищния двор да се постави детска пързалка. Забавленията на чист въздух са полезни за здравето и се отразяват положително на емоциите и чувствата на децата.
- Кратко описание
- Новата детска пързалка е от полза целогодишно. От пързалката ще се възползват и всички малки ученици за подобряване на техните двигателни умения.
- Целева група
- Ученици
- Цели
- Да осигурим детска пързалка за деца до 12 г. в училищния двор. Достъпът да е за всички ученици като място за игра и забавления. Да се ограничи пресичането и напускането на училищния двор в междучасия и по време на отдих.
- Активности и времева рамка
- През март се събра Ученическият парламент и обсъди различните предложения и идеи на отделните ученици. През април се разгледаха различни оферти цени и модели на пързалки, начини на доставка и поставяне. През юни се взе окончателно решение за най- подходяща оферта и се поръчаха необходимите материали. Към момента пързалката вече е монтирана и се допълва с пясъчник. Откриването на изградения кът за отдих ще направим след приключване и на втория проект с близка идея. Това ще стане след започване на учебната 2016/2017 година, но не по-късно от 30.10.16 г.
- Екип
- над 12 човека
- Брой участници
- над 30
- Ресурси - парични
- За да се привлекат съмишленици се организираха различни инициативи, с чиято помощ се събраха и част от средствата, необходими за осъществяване на идеята.
- Ресурси - човеко-часове
- Много хора от общносттта възприеха нашата идея за подобряване облика на мястото за отдих и това ни мотивира за бъдещи планове за разширяване на този кът с нови съоражения и подобрения.
- Училищни ресурси
- зала
- Източници на финансиране
- Основният ни източник за финансиране бе НМД. Собствен принос осигурихме от проведените Великденски базар, концерт и изложба на рисунки, свързани с празника Великден, а остатъкът от необходими средства ни бе осигурен от училищния бюджет
- Тема(и)
- Ученическо самоуправление
- Основни предизвикателства
- Най- голямото ни притеснение беше дали ще успеем да осигурим в пълна степен планираните средства за собствен принос и как да намерим дофинансиране на проекта.Успяхме частично благодарение на създадената отлична организация на концерта, базара и изложбата, свързани с Великден.
- Елементи, които се получиха най-добре
- Най-добре се получи организацията на концерта, базара и изложбата. Това стана така, благодарение на добрите специалисти, работещи в училището и амбициозни ученици, готови да реализират своите намерения.
- Постигнати цели
- Постигнахме основната си цел – монтирането на пързалка в училищния двор, за да могат децата да играят.
Индикаторите ни за успех бяха:
-Колко ползватели има нашата пързалка;
-Успешно реализирани подобрения, свързани с монтирането ú;
-Колко хора са се включили с доброволен труд и допълнителни средства.
- Инструмент за измерване на резултати
- -
- Изводи
- Реализирането на тази инциатива ни показа, че с общи усилия и труд можем да постигнем много. Разбрахме, че трябва да се вслушваме повече в съветите на възрастните, защото те имат повече опит.
- Продължение
- Ние вече продължаваме тази инициатива. Благодарение спечелване на друг проект от училището разширяваме детската площадка с люлка, катерушка, класна стая под дърветата с пейки, маси, дъска и еко- табели в съседство . Там ще се провеждат уроци от всички желаещи, свързани с природата.
- Практически препоръки
- Сроковете за реализиране на проекти, да бъдат по-реалистични и да са съобразени в по-голяма степен с учебния график и неговата времева натовареност.
Добре ще бъде да предприемаме съвместни инициативи с учители и родители. Ще обединяваме ресурси за мероприятия в полза на общността. Взаимно ще се насърчаваме и подпомагаме дейностите си.
Да вдъхновяваме и мотивираме всички учениците да станат пълноценни граждани, които да участват в инициативи от реалния живот. Целта ни е доброволчеството да е неразделна част от училищния живот като обхване повече членове на общността.
Към добри практики